2010. november 12., péntek

Garai Gábor: Bizalom




                                  S ha százszor is becsapnak és ezerszer
                                  csalódom abban, kinek szívemet,

                                  mint álmából a rózsát, kitakartam,

                                  s ha épp az árul el, kit életemmel

                                  fedeztem én,

                                  s ha tulajdon fiam

                                  tagad meg,

                                  s ha nem harminc ezüstért,

                                  de egy rongy garasért adnak el engem

                                  barátaim,

                                  s ha megcsal a reménység,

                                  s ha kudarcaim térdre kényszerítenek

                                  és elátkozom már, hogy megszülettem,

                                  s ha csak a bosszút hizlalja a hála

                                  híveimben,

                                  s ha rágalom kerít be,-

                                  akkor se mondom,hogy nem érdemes!
                                  Akkor se mondom, hogy nem érdemes
                                  hinni az emberben, akkor se mondom,
                                  hogy megélek magam is, néptelen magányban, mert irgalmatlan az
                                  élet.-
                                  De csöndes szóval eltűnődve mondom:
                                  bizalmam sarkig kitárt kapu,
                                  nem verhet rá lakatot a gyanú;
                                  ki-bejár rajta bárki szabadon.
                                  Egy besurrant csaló tiszteletére
                                  nem állítok őrséget tíz igaznak!
                                  Kit tegnap itt gyöngeség bemocskolt,
                                  megtisztálkodva ma betérhet újból;
                                  ki kétélű késsel jött ide ma,
                                  köszönthet holnap tiszta öleléssel!
                                  Nem, nem a langy irgalmat hirdetem.
                                  Nem hirdetek bocsánatot a rossznak,
                                  kegyelmet a hazugnak,
                                  nem tudok
                                  mentséget a könnyes képmutatásra,
                                  s az öngyilkos szenvelgést gyűlölöm,
                                  akár a nyers önzés orvtámadását.
                                  De hirdetem, hogy bűneink mulandók!
                                  Mint a mamut és az ősgyík, a múltba
                                  porlad a gyűlölet és a gyanakvás;
                                  dühünk lehűl,
                                  csak szerelmünk örök.
                                  S halandó gyarlóságai között
                                  csupán maga az ember halhatatlan.
                                  Kérlelhetetlen gyötrelmei ellen
                                  irgalmas vára bizalomból épül;
                                  s az önmagával vívott küzdelemben
                                  csak jósága szolgálhat menedékül.

6 megjegyzés:

  1. Én is érzem néha ezt, mikor másoknál járok:) Pl múltkor úgy-de úgy meg akartam fogalmazni valamit, de azután mégsem tartottam közlésre méltónak... Elmentem 5. Sallyhez és ott láttam versben megfogalmazva, ami foglalkoztatott. És még mondja az ember, hogy nincsenek véletlenek!:)

    VálaszTörlés
  2. Drága Lili! Köszönöm hogy megismertettél ezzel a gyönyörű verssel. Néha kell egy kezdő lökés az embernek hogy kijöjjön a csigaházából.

    VálaszTörlés
  3. jó is az a csigaház, csak egy baja van, nincs rajta ablak így aztán egy idő után unalmassá válik, és (szerencsére) kénytelenek vagyunk kikíváncsiskodni, néha kidugni a fejünket. És ilyenkor olyan jó rácsodálkozni újra a minket körülvevő nyüzsgésre, szépségekre. Legyen szép estéd Linda:)

    VálaszTörlés
  4. gyönyörű:)...köszönöm Lili.
    izi

    VálaszTörlés
  5. Örültem Neked Izi, szép napot kívánok:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásod, remélem jól érezted magad és visszatérsz:-)