2009. november 17., kedd

Tóth Árpád: A vén ligetben


A  vén ligetben

A vén ligetben jártunk mi ketten,
Aludt a tölgy, a hárs, a nyár;
Hozzám simult félőn, ijedten,
S éreztem: nem a régi már.
Sebten suhantunk, halk volt a hangunk,
S csendes volt a szívünk nagyon,
És mégis csókba forrt az ajkunk
Azon a sápadt alkonyon.

Kezéből a fűre, könnyesen, gyűrve
Lehullott egy csöpp csipke-rom,
Fehéren és halkan röpült le,
Akár egy elhervadt szirom.
Szeme rám nézett kérdőn, búsan:
(Nincs búsabb szem, mint aki kérd)
Ily szomorúan, ily koldúsan
Mért hívtuk egymást ide? mért?

S mondta, hogy késő már az éj, s ő
Megy... mennie kell... s elfutott.
Hallottam haló zaját a lépcsőn,
S nem tudom, meddig álltam ott.
Aztán... le s fel jártam a parkban,
Mint aki valakire vár.
Gázolt a sarkam síró avarban,
S aludt a tölgy, a hárs, a nyár...

2 megjegyzés:

  1. Csodaszép vers, eddig nem ismertem! És hozzá a kép tökéletes! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. "Fehéren és halkan röpült le,
    Akár egy elhervadt szirom".
    Hihetetlen fájdalommal írja le az érzelmek elmúlását, mikor még görcsösen kapaszkodnánk az átélt érzelmekbe, de azok már a múlté....

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásod, remélem jól érezted magad és visszatérsz:-)